Medregnes kontanthjælp som indtægt ved beregningen af hustrubidrag?

Når min tidligere kone får udbetalt kontanthjælp, medregnes denne så i hendes indkomst, således at der kun bliver tale om at beregne bidraget på basis af differencen ?

SVAR.

Kontanthjælpen betragtes ikke som indtægt for din kone i relation til beregningen af hustrubidragets størrelse.

Hustrubidraget beregnes med andre ord som om hun var uden disse indtægter.

Du kan læse mere om beregningsreglerne, herunder femtedelsreglen, på emne nr.563.