Må min arbejdsgiver registrere mine telefonsamtaler?

På min arbejdsplads ønsker man at kunne henføre telefonomkostningerne til hver enkel person og der foregår derfor en registrering. Hvor "dybt" må denne registrering egentligt foretages?

Må virksomheden registrere hver enkelt samtale med f.eks. nummeret der blev ringet til, samtalens varighed, evt, kostpris etc. eller må samtalerne kun registreres, således at man efter f.eks 3 måneder kan sige, at medarbejderen har foretaget xx antal samtaler til zz kr. i kostpris?

Er der lovmæssigt noget om dette?

SVAR:

Virksomheden har ret til at registrere telefonsamtalerne med nummer, længde, pris o.s.v., blot den i forvejen informerer medarbejderne om det.

Du benytter telefonen i firmaets tjeneste, og det kan fx forbyde dig at tale privat, lige som det kan - om end det er uhensigtsmæssigt - forlange, at du skal bestille alle udgående samtaler via et omstillingsbord.