Børnetestamenter

Kan man testamentere sine børn til andre i tilfælde af evt. død?

Skal en advokat skrive et sådant, eller kan man selv gøre det med vidner på ?.

Med venlig hilsen

Palle

Svar

Du kan oprette er såkaldt børnetestamente, hvor du bestemmer, hvem der skal have forældremyndigheden, hvis du dør, før børnene er myndige. Du kan på emne nr. 322 læse mere om børnetestamenter.

Du kan selv oprette et børnetestamente. Du kan evt. bestille en formular hertil på emne nr. 234 (een har forældremyndigheden) og 235 (fælles forældremyndighed).