Kan jeg få 5 års kirkeskat tilbage, hvis jeg melder mig ud af folkekirken?

Jeg går og overvejer, om jeg skal melde mig ud af folkekirken.

Jeg har fået fortalt, at man kan få sin kirkeskat udbetalt med 5 års tilbagevirkende kraft.

Er der hold i dette udsagn?

hilsen den troende

SVAR:

Nej, det er der ikke.

Du ophører med at betale kirkeskat fra udgangen af den måned, hvor du bliver meldt ud, og der er ingen mulighed for at fortryde skattebetalingen med tilbagevirkende kraft.

Læs eventuelt vores emne nr. 673 om at melde sig ud af folkekirken.