Har vi arveret efter vores ikke biologiske farfar?

Jeg er interesseret i at vide, om min bror og jeg er arveberettigede efter vores farfar, som ikke er vores biologiske farfar.

Vores fars biologiske far døde, da vores far var 2 år, hans biologiske mor giftede sig senere med ham, der blev vores (ikke biologiske) farfar, og i 1950 adopterede vores (ikke biologiske) farfar vores biologiske far.

Vores farmor lever ikke mere og heller ikke vores far, som var i 1942.

Svar:

I har arveret efter jeres farfar, da ikke blot jeres far, mens også hans livsarvinger, har arveret efter adoptanten, når adoptionsbevillingen er udstedt efter d. 01.04.1923.

Du kan læse mere om adoptivbørns arveret på emne nr. 834.

Med :-) hilsen