Er tilstandsrapport lovpligtig ved salg af fritidshus?

I forbindelse med salg af et fritidshus er det da et krav i lovgivningen, at der skal udfærdiges en tilstandsrapport?

SVAR:

Nej, det er ikke lovpligtigt at få udfærdiget tilstandsrapport hverken ved salg af fritidshuse eller helårshuse, men det er en særdeles god idé set fra sælgers side, da sælger ellers risikerer at hænge på et mangelsansvar i op til 10 år.

Det kan du læse meget mere om på vort emne nr. 776: Fri for mangelsansvar?

Med :-) hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne Sankt Knuds Torv, Århus C.