Skal jeg betale entreprenør 31.000 kr. for arbejde, som er udført for mere end 3 år siden?

Vi har netop oplevet en lidt ubehagelig sag vedrørende en ældre entreprenøropgave.

Sagen drejer sig om, at entreprenøren nu fortæller, at han har glemt at sende 2 regninger til os:
Regning nr. 1 fra Oktober 20166 er på 20.000 kr
Regning nr. 2 fra April 2017 er på 11.000 kr

Vi afsluttede daværende opgaver til tiden, og vi har også betalt de fremsendte fakturaer på opgaverne. Vi har indtil nu anset sagen for afsluttet.

Men nu i marts 2022 kommer kravet om at han manglede at sende 2 stk. fakturaer.

Hvordan står jeg i denne sag??

Er jeg forpligtet til at betale, selvom der er gået så lang tid??

Svar:

Kravene er forældede på 3 år fra det tidspunkt, hvor arbejdet kunne kræves betalt, dvs. fra 2016 og 2017. Dette skal du blot meddele entreprenøren.

Du kan læse mere om forældelse på emne nr. 647: Er din gæld forældet?

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne
Sankt Knuds Torv P/S

Ryesgade 31
Postboks 5009
8100 Århus C
Tlf.: 8613 0600
Fax: 8613 1500