Kan jeg opsige serviceaftale om vandbeholder med 3 måneders varsel?

Jeg har skrevet under på en servicekontrakt på en vandbeholder og nu mener firmaet, at jeg ikke kan opsige den, da det skulle være gjort 14 dage tidligere, og at jeg nu hænger på yderligere 1 års service til 99,- pr. måned.

Jeg mener dog det strider mod forbrugeraftaleloven, der siger jeg kan opsige aftalen med 3 mdr. varsel efter 9 måneder.

Har jeg ret?

Svar:

Ja, du kan opsige aftalen med tre måneders varsel, se eventuelt forbrugeraftalelovens § 14 stk. 1 under denne linjes lovsamling.