Hvordan aflyser man en ægtepagt?

Hvor og hvorledes foretages aflysning af ægtepagt, der omfatter en sommerhusgrund.

Er der en særlig aflysningsformular der skal benyttes eller er det tilstrækkeligt at fremsende en bekræftet kopi af ægtepagten med anmodning om aflysning påført parternes underskrifter.

Skal der evt. betales gebyr.

SVAR:

Man kan ikke aflyse en ægtepagt. Der skal oprettes en ny ægtepagt, hvor de ejendele, der er særeje, gøres til delingsformue.

Tinglysningen af en særejeophævelsesægtepagt i Personbogen koster 1.850 kr. i tinglysningsafgift.

Vi har en formular til ophævelse af særeje - se formular nr. 254 Ægtepagt om ophævelse af særeje.