Har børn ret til samvær med deres bedsteforældre?

Pga. uoverensstemmelser mellem bedsteforældre (mine forældre) og undertegnede, ønsker bedsteforældrene ikke at se børnebørnene.

Har børnene eller jeg nogen ret til at kræve, at bedsteforældrene accepterer samvær med børnebørnene?

Ja, desværre en noget omvendt situation.....

SVAR:

Børn har ikke ret til samvær med deres bedsteforældre mod bedsteforældrenes ønske.

Bedsteforældre har i særlige tilfælde ret til samvær med deres børnebørn,  se forældreansvarslovens § 20, stk. 2.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus