Skal jeg betale skat af lottopræmier fra udlandet?

Hvis du vinder i det danske nationale lotto, tager skattefar 15%.

Jeg vil gerne vide, hvordan reglerne er for at vinde i et udenlandsk lottospil??.

Jeg spiller på nettet med i forskellige udenlandske lottospil. Hvis jeg skulle være heldig at vinde og pengene bliver overført til mit konto nr, hvad er jeg så pligtig til overfor skattevæsenet.

SVAR:

Gevinsterne skal beskattes som personlig indkomst i Danmark, og du har pligt til selv at indberette gevinsten til det danske skattevæsen, således at statskassen kan få mellem 38% og 58% af gevinsten.

Du kan trøste dig med, at der ikke betales bruttoskat af gevinsten.

Du kan læse mere om skat på gevinster på emne nr. 942.