Dækker garanti på højtryksrenser?

Jeg har den 1/9-97 købt en Højtryksrenser hos BAUHAUS men allerede den 10/9-97 måtte jeg indlerevere den da den havde mistet noget i dysehovedet. Nu er dysehovedet kommet retur med besked om at man her været nede i dysehovedet med en tang. Derfor vil de ikke dække den under garantien, men det har jeg ikke.

Højtryksrenseren gav jeg kr. 1298,00 for. Et nyt dysehoved skal jeg betale kr. 389,00 for. Jeg vil gerne vide hvad jeg skal gøre i dette tilfælde.

SVAR:

Hvis du ikke har rørt dysehovedet med en tang, skal Bauhaus ganske enkelt udbedre fejlen/manglen, når du reklamerer inden et år efter købet. Det fremgår helt klart af købeloven - helt nøjagtigt af reglerne om forbrugerkøb.

Send Bauhaus et anbefalet brev, som du af bevismæssige grunde beholder en kopi af, og hvor du anmoder om et skriftligt svar, da du agter at bede Forbrugerklagenævnet om hjælp, hvis byggemarkedet ikke udbedrer fejlen frivilligt.

Står Bauhaus fast på sit første synspunkt, kan du kontakte Forbrugerklagenævnet, og det kan du læse mere om i emne nummer 171 her på linjen.