Kan SKAT modregne i udbetalinger på min kærestes ratepension?

Min sambo/kæreste har en stor skattegæld vedr. et opløst firma, som er overgået
til gældsstyrelsen. Han er på folkepension og har en ratepension til at stå i en bank.
Vil Skattestyrelsen kunne modregne i udbetaling af ratepensionen, hvis han vælger at få den udbetalt - over 10 år ?

Svar:

Skat kan foretage lønindeholdelse i udbetalingerne af de enkelte ydelser fra ratepensionen

De gælder indviklede regler for, hvor meget der kan indeholdes.

Han kan dog altid kræve at beholde et rimeligt rådighedsbeløb. Det er du læse mere om på dette emne:

644 Kan lønnen røres?

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus