Mister jeg min førtidspension, hvis jeg flytter til en anden kommune?

Jeg er førtidspensionist efter den nye ordning.

Kan jeg problemfrit flytte til en anden kommune end den der har bevilget førtidspensionen, eller skal der ske ny vurdering?

Svar:

Ja, du kan flytte frit til en hvilken som helst anden kommune og vil modtage det samme i førtidspension, som du får nu.

Der skal ikke ske en ny vurdering.

Du skal bare henvende dig til tilflytningskommunen og anmode om fortsat ubetaling af pensionen

Med venlig hilsen

Frank Viberg-Holde