Hvad sker der med mine feriepenge, hvis jeg er syg, indtil jeg går på pension om to måneder?

Jeg fylder til december 65 år og går på pension. Jeg ville gerne have været på ferie inden.

Det skal oplyses, at jeg får ferie med løn.

Desværre forholder det sig sådan, at jeg er sygemeldt resten af året, og skal tilbringe det meste af tid på hospitalet. Og således ikke i stand til at komme på ferie.

Hvad sker med mine optjente feriepenge ?

Svar:

Hvis din sygdom har hindret dig at afvikle hovedferie (3 uger i perioden 1. maj 2010 til 30.september 2010) kan du få feriegodtgørelse svarende til denne periode udbetalt grundet feriehindring. Det kan du nu bede din arbejdsgiver afregne.

Når du varigt forlader arbejdsarbejdsmarkedet, kan du få resten udbetalt i henhold til ferieloven.

Med venlig hilsen

Peter Ruhr

Havnevej 19,

4300 Holbæk