Mister jeg retten til børnetilskud, hvis jeg gifter mig med en mand, og vi af praktiske grunde vælger ikke at bo sammen?

Jeg bor i dag alene med min yngste søn på 17 år og får den almindelige børnecheck samt børnetilskud som enlig forsørger.

Vil børnetilskuddet som enlig forsørger falde bort, hvis jeg gifter mig og hvis vi af praktiske årsager vælger ikke at bo sammen?

Svar:

Du mister retten til børnetilskud, da du ikke  kan betragtes som enlig forsørger, når du er gift, og det er praktiske grunde, der fører til, at I ikke bor sammen.

Hvis I som ægtefæller hæver samlivet på grund af uoverensstemmelser, vil du kunne få status af enlig forsørger og få børnetilskud

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne
Sankt Knuds Torv P/S

Ryesgade 31
Postboks 5009
8100 Århus C
Tlf.: 8613 0600
Fax: 8613 1500