Må en arbejdsgiver hindre medarbejdernes internetadgang?

Må en arbejdsgiver forhindre medarbejdernes internet adgang og dermed tilgængelighed til Public Service (Danmarks Radio)?

Public service (Danmarks Radio) er mig bekendt den informationsmulighed, der på statens vegne og således i offentlighedens tjeneste informerer borgerne ved f.eks. røg- og/eller kemikalieudslip, info om årsag til aktivering af luftværnssirenerne m.m.

SVAR:

Ja, det må arbejdsgiver gerne, lige såvel som arbejdsgiver bestemmer, om man må se tv eller høre radio i arbejdstiden.

Hvis krigen bryder ud eller Barsebæk eksploderer, er der andre varslingsmuligheder, der sikrer offentligheden.

Med venlig hilsen

Peter Ruhr

Havnevej 19,

4300 Holbæk