Kan jeg pålægges at afholde min ferie i fritstillingsperioden, når jeg er syg?

Jeg skal høre, hvordan reglerne er i forhold til ferieafvikling i en fritstillingsperiode.

Hvis man har gået i en fritstillingsperiode på 3 måneder, hvor man det meste af tiden har været syg
og har lægeerklæring på dette, kan arbejdsgiver så forlange, at man holder ferie i denne periode?

Svar:

Hvis du er syg, og har været det, før ferien skulle begynde, er sygdom en feriehindring, og
du kan ikke holde ferie, som din arbejdsgiver da må udbetale til feriekonto, når du fratræder.

Med venlig hilsen

Peter Ruhr

Havnevej 19,

4300 Holbæk