Skal jeg betale pengene tilbage til forsikringsselskabet, hvis jeg får de stjålne ting tilbage?

Jeg har haft indbrud og er dækket af min  indbrudsforsikring.

Hvis effekterne dukker op efter jeg har fået min erstatningssum udbetalt, hvad sker der så?

Skal jeg i givet fald betale pengene tilbage til min forsikring?

SVAR:

Hvis effekterne dukker op, efter du har modtaget forsikringssummen fra selskabet, skal du give meddelelse til forsikringsselskabet.

Du er ikke forpligtet til at betale forsikringssummen tilbage, men du kan selvfølgelig vælge, om du hellere vil beholde effekterne.

Hvis du beholder effekterne, skal du betale pengene tilbage til forsikringsselskabet.

Med venlig hilsen

Thomas Damsholt, advokat

ADVODAN – Lyngby A/S
Toftebæksvej 2,
2800 Kgs. Lyngby

Telefon: +45 45 88 05 55