Kan jeg trække min mands renteudgifter fra, når han ikke selv kan udnytte disse?

Min samlever ejer huset og arbejder i Sverige og betaler sink-skat. Han kan derfor ikke trække renteudgifter fra.

Har huset til salg og skal købe ejerlejlighed (fælles). Har ligeledes en fælles kassekredit.

Hvis vi gifter os, vil jeg (hustru), så kunne benytte det fulde rentefradrag for alle lån, dvs. fra ejerlejlighed, kassekredit og
det nuværende hus ? (det står i mandens navn).

SVAR:

Du kan ikke fratrække din mands renteudgifter, da dette kun accepteres af skattevæsenet, når det ikke har nogen betydning for jeres samlede skat

Da jeres samlede skat vil blive mindre, hvis du fratrækker din mands renteudgifter, kan du kun fratrække dine egne renter, selv om I gifter jer.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus