Er det strafbart at have sex i offentlige skove?

Vi er nogle venner der har et væddemål i forlængelse af det der stod i aviserne.

Ifølge straffelovens § 232 er det så lovligt at have sex i det offentlige skove?

Vi har søgt om det på nettet, og i lovsamlinger, men vi kan ikke finde ud af det...

Svar:

Den omtalte regel, som omhandler blufærdighedskrænkelse, forbyder ikke sex i offentlige skove, men den kan anvendes, hvis man har samleje m.v. på steder, hvor andre næsten ikke kan undgå at overvære det.

Men går man væk fra stier m.v. i skoven, for at dyrke sex i god afstand fra andre skovgæster, vil det ikke være en overtrædelse af den omtalte regel.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk