Har man pligt til at oplyse sin arbejdsgiver om sygdom i en fritstillingsperiode?

Har en arbejdsgiver krav på at få at vide, hvis en medarbejder bliver syg i løbet af en opsigelsesperiode, hvor medarbejderen er helt fritstillet?

SVAR:

Nej - når man er fritstillet, er man ikke længere forpligtet til at oplyse noget til sin arbejdsgiver, medmindre det er særlig aftalt.

Men - det ville da være et pænt træk, idet arbejdsgiveren i så fald evt. kan refusion for lønnen i sygeperioden.

Med venlig hilsen

Steen Marslew

Advodan, Holbæk