Hvornår forældes mit krav på feriepenge optjent i 2003?

Er det virkeligt sådan, at krav på feriepenge forældes i november, hvis man ikke stævner en tidligere arbejdsgiver; som ikke har indbetalt feriepenge til feriekonto?

Der er tale om feriepenge som er optjent fra 1. januar - 1 oktober 2003.

Svar:

De feriepenge, du optjente i 2003 vedrører ferieåret 1. maj 2004 til 30. april 2005. Kravet skal rejses overfor din arbejdsgiver senest den 30. september 2005, og efterkommer din arbejdsgiver ikke kravet, skal stævning skal indgives senest inden den 30. november 2005 for at modvirke, at kravet forældes.

Er din tidligere arbejdsgiver gået konkurs, skal kravet anmeldes til Lønmodtagerens Garantifond.

Med venlig hilsen

Peter Ruhr

Havnevej 19,

4300 Holbæk