Kan jeg opsige en aftale om gensidigt forlænget opsigelsesvarsel?

Med min arbejdsgiver har jeg indgået en aftale om gensidig forlænget opsigelsesvarsel, således at han kan opsige mig med 5 måneders varsel og jeg selv har 3 måneders opsigelse.

Kan jeg opsige denne forlængelse?

SVAR:

Ja, du kan opsige aftalen med 3 måneders varsel – med risiko for, at din arbejdsgiver betragter denne varsling som en opsigelse af hele ansættelsesforholdet, således at du må fratræde, når de 3 måneder udløber.

Med venlig hilsen

Steen Marslew

Advodan, Holbæk