Hvor meget må jeg tjene ved siden af kontanthjælpen?

Jeg er på kontanthjælpsydelse, og står selv med 2 børn.  Jeg er i praktik i et firma der laver printplader m.m i 3 måneder. Med mulighed for fastansættelse.....Så er mit spørgsmål:

Hvad må jeg tjene pr. måned ved siden af kontanthjælpen, før der skal betales skat, eller før der kan modregnes kontanthjælpen?

SVAR:

Med hensyn til skatten, beskattes du rent med trækprocenten, da der er tale om et bijob, hvor du anvender B-skattekortet.

Hvis du har en arbejdsindtægt, fradrages der 11,87 kr. pr. arbejdstime, før der sker fradrag i kontanthjælpen. Det vil sige at du må beholde 11,87 kr. pr. arbejdstime før skat. Resten af indtægten modregnes i din kontanthjælp

Med venlig hilsen

Frank Viberg-Holde