Hvordan skal jeg få inddrevet mine feriepenge?

Jeg skriver til jer for at høre om i kan "råde" mig til hvad jeg skal gøre.

Jeg arbejdede sidste år i et supermarked, fra marts til september 2002 så vidt jeg forstår så optjener man jo feriepenge fra januar til januar og derved burde jeg have krav på feriepenge fra denne periode ikke ?

Mit problem er at jeg intet har hørt eller fået fra supermarkedet, så for 2 uger siden skrev jeg et anbefalet brev til dem angående at de bedes venligst udbetale mine penge mm.

Men jeg har intet hørt tilbage , så hvad kan jeg gøre nu for at få mine penge ??

Desværre må jeg lige nævne at ikke er i fagforening og derfor står helt "alene".

Svar:

Din tidligere arbejdsgiver skal indbetale 12 ½ % feriepenge til FerieKonto således, at du kan hæve disse penge når du afholder ferie. Har han ikke gjort det foreslår jeg at du hurtigst muligt retter henvendelse til en advokat som kan bistå dig ”med at kradse pengene ind”.

Advokaten kan også vejlede dig vedr. offentlig retshjælp og fri proces.

Med venlig hilsen

advokat Jan Aarup

RET&RÅD, Hillerød