Kan jeg få mine feriepenge udbetalt, når jeg tager 1 års barselsorlov?

Jeg har et spørgsmål omkring ferie/barsel.

Jeg er sat til 22/6 og skal derfor gå på barsel 22/5.2003. Men jeg har jo i sidste ferieår 2002 optjent 5 ugers
ferie til afholdelse mellem 1/5 2003 og 30/4 2004. Det kommer til at knibe, med at få dette holdt i denne
periode, når jeg tager 1 års barsel.

Jeg kunne selvfølgelig holde ferie fra 1/5 2003-22/5 2003, men der er jo stadig nogle dage tilbage alligevel, og jeg vil egentlig helst ikke "gå fra" næsten 2 måneder før.

Ved I om jeg kan få pengene udbetalt eller overføre dem til dette år eller eller året efter???

SVAR:

Når du ikke har afholde din fulde ferie på grund af barselsorlov, kan du i stedet få feriegodtgørelse udbetalt kontant.

Med venlig hilsen

Steen Marslew

Advodan, Holbæk