Kan jeg få fradrag for udgifterne til efteruddannelse?

Er efteruddannelse fradragsberettiget?

Jeg er påbegyndt en 3-årig efteruddannelse som familieterapeut. Jeg er uddannet socialrådgiver og ansat i en familieafdeling, så uddannelsen er relevant i forhold til mit nuværende arbejde. Mange får uddannelse betalt af deres arbejdsplads, men jeg betaler selv.

Er det muligt at trække udgiften fra i skat (20.000 kroner pr. år)?

SVAR:

Udgiften er ikke fradragsberettiget, da uddannelsen vil blive anset for en videreuddannelse.

Kan du få din arbejdsgiver til at betale, vil du derimod ikke blive beskattet.

Med venlig hilsen

Forum Advokater

Advokat Erik Øvlisen