Falder min kontanthjælp, når min datter fylder 18 år?

Jeg vil gerne spørge om jeg falder i kontanthjælp, når min datter fylder 18 år.

Jeg har en samlever der er på pension.

Jeg håber I kan hjælpe med et svar, da jeg ikke kan finde noget der giver mig et svar.

SVAR:

Hvis du ikke har andre børn under 18 år som du forsørger i hjemmet, falder din kontanthjælp fra nu 10.522 kr til 7.919 kr. Det skal ses i sammenhæng med, at din forsørgelsespligt overfor din datter ophører, når hun fylder 18 år.

Din datter vil selv være berettiget til kontanthjælp, medmindre hun er under uddannelse eller lignende.

Såfremt din datter skal have kontanthjælp, vil hun få 5.103 kr som udeboende og 2.463 kr som hjemmeboende.

Med venlig hilsen

Frank Viberg-Holde