Mister jeg befordringsfradraget, hvis jeg tager toget i vintermånederne?

Hvordan skal jeg forholde mig mht. kørselsfradrag, hvis jeg finder ud af, at jeg vil køre med tog, eks 2 måneder denne vinter?

Er kørselsfradraget bundet til at jeg kører bil, eller alene til afstanden til arbejdet?

SVAR:

Befordringsfradraget er ikke bundet til et bestemt transportmiddel. Det er altså ligegyldigt, om du vælger tog, bus eller bil. Transportvejen, som der gives fradrag for, er dog afstanden i bil.

Med venlig hilsen

Forum Advokater

Advokat Erik Øvlisen