Kan jeg fratrække udgifterne til privat mobiltelefon i værdien af fri telefon?

Jeg bliver beskattet af fri telefon., (hvilket jeg også har)

Mit spørgsmål går på, om jeg kan trække de udgifter fra, jeg har til den ekstra mobiltelefon vi har i familien?

Kan jeg trække de udgifter fra jeg har på internetabonnement (opkobling via antenneforening - 200,-/mrd)?

SVAR:

Udgiften til den private mobiltelefon kan fratrækkes i værdien af fri telefon.

Udgiften til antenneforeningen mener jeg derimod ikke kan fratrækkes. Der er som jeg ser det ikke tale om en udgift til telefon. Havde internetforbindelsen kørt via et teleselskab (og dermed over telefonregningen), kunne udgiften fratrækkes.

Med venlig hilsen

Forum Advokater

Advokat Erik Øvlisen