Er der skat på tilflytning til Danmark?

Jeg blev udlandsdansker for 4 år siden.

Jeg påtænker at flytte hjem til Danmark.

Er der nogle typer af skatter eller afgifter med hensyn til medbragt formue og opsparing, når jeg flytter tilbage til Danmark

SVAR:

Skatteministeren har endnu ikke fundet på at beskatte folk i forbindelse med deres tilflytning.

Du vil derimod blive beskattet af alle dine indtægter fra det tidspunkt, hvor du får fuld skattepligt til Danmark. Eventuelle værdipapirer vil blive anset for anskaffet til handelsværdien på den dag, hvor du bliver fuld skattepligtig.

Med venlig hilsen

Forum Advokater

Advokat Erik Øvlisen