Må skattevæsenet se mine private bankkonti?

Jeg har haft et lille firma i ca et et halvt år. Nu vil skattevæsenet have udleveret alle mine private kontoudtog fra min visakonto, som jo ikke har noget med mit firma at gøre, og vil rode i mit private liv, og kan derefter se hvad jeg har brugt mine penge til.

Har de krav på det uden videre?

SVAR:

Med skattekontrolloven i hånden har skattemyndighederne næsten ubegrænsede beføjelser til at undersøge dine forhold. Du må derfor acceptere, at de også kigger på dine private bankkonti. Vil du ikke selv udlevere dem, kan myndighederne bede din bank om at komme med oplysningerne.

Med venlig hilsen

Forum Advokater

Advokat Erik Øvlisen