Hvad kan jeg få i kontanthjælp som 24-årig ugift mor til 2 børn?

Jeg vil gerne høre, hvor meget jeg har ret til i kontanthjælp om måneden.

Jeg er 24 år og er ugift og har 2 børn og bor sammen med en.

SVAR:

Du har ret til 10.522 kr. om måneden brutto, selvom du er under 25 år, da du er forsørger overfor børn. Taksten er gældende fra den 1.1.2002.

Såfremt I gifter jer, vil din mands indkomst indgå i beregningen, således at man beregner to gange ovennævnte beløb og derefter fratrækker hans løn. Resten kommer til udbetaling.

Med venlig hilsen

Frank Viberg-Holde