Kan jeg få fradrag for udgift til skulderoperation på privathospital?

Jeg er blevet opereret i min skulder på et privathospital  p.g.a ventetid ved det offentlige. Jeg har betalt 18000,00. Kan jeg trække beløbet fra på min selvangivelse?.

SVAR:

Du kan ikke fratrække udgiften til operation på et privathospital i din skattepligtige indkomst. Det er i den forbindelse uden betydning, at operationen har sikret dig, at du hurtigere er kommet tilbage på arbejdsmarkedet og tjene penge.

Med venlig hilsen

Forum Advokater

Advokat Erik Øvlisen