Skal min kone og jeg beskattes af hver sin fri telefon?

I dag har vi kun en almindelig telefonline, som bliver betalt af mit firma - og jeg bliver beskattet af det.

Hvis min kone får en ISDN eller ADSL linie stille til rådighed af hendes arbejde, kan vi så risikere at hun også skal beskattes af fri telefon?

Svar:

En familie beskattes kun af een fri telefon. Det har derfor ingen betydning, at din hustru får en ISDN eller ADSL-forbindelse, lige som det også er uden betydning, om der skulle følge en mobiltelefon med til din hustru.

Med venlig hilsen

Forum Advokater

Advokat Erik Øvlisen