Skal der betales skat af bankogevinster?

Vi har en forældreforening på en skole, som bl.a. får indtægt via afholdelse af banko 1 gang om året.

Det er kun forældre, bedsteforældre og børn med tilknytning til skolen, som inviteres.

Vi indhenter tilladelse hos politiet.

Nu ser jeg i pressen, at gevinster skal beskattes. Gælder det også ved afholdelse af banko igennem vores forening ?

Svar:

Når du skriver, at I har tilladelse til spillet fra Politiet, så går jeg ud fra, at tilladelsen er indhentet i henhold til § 2 i den gamle lov fra 1869 om klasselotteriet.

Er dette tilfældet, er gevinster ikke skattepligtige, men belægges med en afgift 17,5 %, såfremt gevinsten overstiger kr. 200.

Med venlig hilsen

Forum Advokater

Advokat Erik Øvlisen