Hvad sker der, hvis jeg kommer til at ramme en tyv med noget tungt?

Hvad vil der ske, hvis jeg nu overrasker nogle i gang med at brække mit skur op, og jeg, ved et uheld, kommer til at ramme en af dem med noget tungt?

Svar:

Tja, jeg erindrer en sag, hvor en forretningsindehaver tog en gadetyv på fersk gerning.

Han var noget ophidset og ramte tyven med sin stok. Han blev dømt for vold mod tyven.

Man skal være forsigtig med at ramme nogen med noget tungt i sådan en sag.

Med venlig hilsen

Henrik Thorstholm

RET&RÅD, Skjern

retraad.gif (5798 bytes)