Må jeg fjerne et bilvrag fra vejen?

På offentlig vej, ud for min grund, er der stillet en uindregistreret bil - et bilvrag.

Hvis ejeren ikke reagerer, hvor skal jeg så henvende mig for at få den fjernet?

Svar:

Hvis du ved, hvem ejeren af bilvraget er, kan du i første ombæring forsøge at få ham til at fjerne bilen. Sker det ikke, kan du henvende dig til politiet, som kan lade vraget fjerne på ejerens regning.

Ved du derimod ikke, hvem der ejer bilen, kan det blive vanskeligt. Men i så fald kan du tage en snak med kommunens tekniske forvaltning, der bør sørge for fjernelse af denne form for renovation.

Du kan ikke kræve det,  men du kan appellere til forvaltningen gode vilje.