Bortfalder revalideringen, hvis jeg flytter sammen med min kæreste?

Hvis man får revalidering (til uddannelse) som enlig mor til to og så, imens man studerer, flytter sammen med en ny kæreste, bortfalder revalideringen så?

Svar:

Nej, revalideringen bortfalder ikke. Den ydes uafhængig af ægtefælles eller samlevers indtægts- og formueforhold.

Revalideringsydelsen kan nedsættes, hvis man selv har arbejdsindtægter, der overstiger 12.000 kr. om året før skat.

Med venlig hilsen

Frank Viberg-Holde