Hvad koster det at stifte et A/S eller et ApS?

Hvis man ønsker at stifte et A/S, hvilke kategorier af udgifter kan man forvente vil løbe på?

Svar:

Køber du skuffeselskaber, er omkostningerne ca. 7.000 kr for ApS og 13.500 kr for A/S.

Selskabsdokumenterne skal rettes til til dit behov, og det kan koste ekstra (måske 3-7000 kr).

Stifter du et ApS eller A/S gennem advokat, tager det 2-4 uger p.t. at få selskabet, og i den mellemliggende periode kan du bruge selskabet i tillid til, at det vil blive stiftet, idet du blot hæfter for alting indtil stiftelsen finder sted, så tager selskabet over.

Jeg tager for stiftelse 8.000 kr. plus moms.

Stifter du et ApS kan disse penge ikke tages ud af de 125.000 kr., men skal betales derudover. Stifter du et A/S kan pengene betales ud af de 500.000 kr.

Derudover kan der være stiftelsesomkostninger til lån, hvis du ikke har kontanter til selskabskapitalen og heller ikke har andet at skyde ind.

Med venlig hilsen

Keller Advokatfirma

Flemming Keller Hendriksen
Advokat, Non-practising Solicitor of the Supreme Court of England and Wales