Kan min kæreste genantage sit ungpigenavn uden gebyr?

Hej Retshjælp

Min kæreste er blevet skilt og vil gerne have sit ungpigenavn igen.

Kan det lade sig gøre uden, at man skal betale for et navnebevis, der vistnok koster kr. 4.000?

Vh Jens

SVAR

Din kæreste kan ved anmeldelse til ministerialbogen, som føres på kordegnekontoret, genantage sit ungpigenavn.

Dette kan ske uden gebyr, som i øvrigt kun er på 3.000 kr. Du kan læse mere om erhvervelse af nyt efternavn uden gebyt på emne nr. 913.