Kan jeg ansætte en studerende på deltid uden feriepenge?

Jeg har lige oprettet et enkeltmands firma inden for IT. Der er inden for dette område utroligt meget at lave, så derfor kunne jeg godt tænke mig at ansætte en medarbejder til at arbejde for mig 10 timer i ugen. Denne person skal helst være en studerende. (jeg er selv studerende).

Nu kunne jeg godt tænke mig at vide, om det er muligt at ansætte en person uden at betale ham feriepenge og div. andre ting. Altså bare ansætte ham og kun give ham løn. Vedkommende er ikke med i en fagforening.

SVAR:

Nej, det er ikke muligt.

Selv om det er en studerende med kun 10 timers arbejde, skal der betales feriegodtgørelse af lønnen.

Med venlig hilsen

Steen Marslew

Advodan, Holbæk