Hvad koster det min arbejdsgiver, når jeg melder mig syg?

Jeg er meget samvittighedsfuld med hensyn til mit job, - kan blandt andet ikke lide at melde mig syg i bevidsthed om, at min arbejdsgiver må betale min løn uden at få nogen ydelse til gengæld. Så er det, jeg gerne vil vide:

Hvor mange dage skal min arbejdsgiver betale løn, inden han kan få den refunderet af det offentlige?

SVAR:

Din arbejdsgiver vil få refusion svarende til dagpengesatsen (altså ikke den fulde løn) efter 14 dages sygdom, med mindre han har forsikret sig.

Med venlig hilsen

Steen Marslew

Advodan, Holbæk