Kan jeg få 10 års kirkeskat tilbage, når jeg ikke er døbt?

Jeg har lige fundet ud af, at man kun skal betale kirkeskat, hvis man er medlem af folkekirken.

Jeg står i den situation, at jeg ikke er døbt, men jeg har betalt kirkeskat i snart 10 år.

Kan jeg få disse penge tilbage?

Der er tale om et princip spørgsmål.

Min søster og forældre står i samme situation!

SVAR:

Du kan kræve kirkeskatten tilbage for de sidste 3 år, dvs. for 2004, 2005 og 2006, forudsat at du kræver skatteberegningen ændret inden d. 01.05.2007 og samtidigt dokumenterer, at du aldrig har været medlem af folkekirken.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus