Kan jeg tvinges til at holde ferie d. 24. og d. 31. december?

Jeg vi gerne vide, om vi skal trækkes i løn fredag d. 24.12 og fredag den 31.12.

Jeg er ansat som marketingkonsulent og kan ikke forstå, at jeg skal trækkes for   to hele dage. Er det rigtigt?.

Der er snak om, at virksomheden vælger at holde lukket de to dage.

SVAR:

Den 24/12 og 31/12 er - hvis der ikke er overenskomst - hverken halve eller hele helligdage, men derimod principielt almindelige arbejdsdage.

Hvis virksomheden varsler ferielukket disse dage, kan du derfor tvinges til at holde ferie eller blive trukket i løn, hvis du ikke har opsparet ferie.

Med venlig hilsen

Steen Marslew

Advodan, Holbæk