Skal vore aktier beskattes, når vi flytter til USA?

I forbindelse med en nært forestående flytning til USA ønsker jeg at vide, om vor (min hustrus og min) beholdning af medarbejderaktier såvel som almindelige aktier vil blive underkastet en opgørelse og beskattet ved flytningen.

Alle aktier er noterede og ingen aktier er over 3 år gamle. Ligeledes har vi en række aktier købt for pensionsmidler.

SVAR:

Jeres aktieavancer vil ikke blive beskattet i forbindelse med flytning til udlandet. Jeg går herved ud fra, at I ikke er hovedaktionærer i noget selskab.

Med venlig hilsen

Forum Advokater

Advokat Erik Øvlisen