Kan min kones 2 børn få mit efternavn?

Jeg har for 2 år siden mødt min kommende kone, Lisa. Da vi mødte hinanden havde Lisa i forvejen 2 børn.

Når vi nu bliver gift d. 4. juli, hvordan er reglerne omkring børnenes efternavne?

Kan disse bare ændres til at være de samme som moderens? (Hun skifter efternavn til mit efternavn) ?

Hvor skal vi henvende os for at gennemføre en sådan navneændring, og hvor lang tid tager det ?

SVAR:

Børnene kan ved anmeldelse til ministerialbogen, som føres af kordegnekontoret, få stedfaderens efternavn, jf. navnelovens § 2 nr. 4. Det er gebyrfrit og tager ikke mange dage.