Er kommunens krav om tilbagebetaling af pension bortfaldet som for sent anmeldt?

Jeg fik i april 2011 udleveret min mors bo som privat forenklet skifte.

Samtidig fik jeg udleveret krav på for meget udbetalt folkepension. Kravet var stilet til Skifteretten, der oplyste, at jeg skulle afvente henvendelse fra kommunen, der ville få oplysning om udlevering af boet.

Proklama blev udstedt 16/4 og er således udløbet.

Jeg har endnu ikke hørt fra kommunen - vil det sige, at jeg kan se bort fra kravet, eller betragtes kravet som rettidigt anmeldt ved henvendelsen til skifteretten?

Svar:

Den skriftlige anmeldelse til skifteretten medfører, at kravet ikke er bortfaldet ved præklusion.

Med :-) hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus