Kan en ejendom arveudlægges til ejendomsværdien minus 15%, når der foreligger en højere mæglervurdering?

Hvis en arving ønsker at beholde et arvet hus, kan man så i boopgørelsen sætte værdien af huset til den offentlige vurdering minus 15 %, selv om der foreligger en højere vurdering fra en ejendomsmægler?

Svar:

Når der foreligger en sagkyndig vurdering fra en ejendomsmægler, kan man ikke arveudlægge ejendommen til ejendomsværdien minus 15%.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus